czwartek, 27 marca 2014

Telling time, czyli nauka czytania zegara

W tym tygodniu moi najmłodsi uczniowie uczą się mówić o godzinach. Moim spostrzeżeniem jest, że po zajęciach okazuje się często, że potrafią określić czas po angielsku, a po polsku nie...

Po wprowadzeniu na tablicy dzieci otrzymują wycięte zegary i wspólnie układamy różne godziny. Wskazówki w dwóch kolorach wycinam im szersze, niż tutaj. (source)


Jeśli tak jak ja masz małą grupę dzieci, to polecam Ci wprowadzenie godzin dzięki zegarowi online. Pokazuje on wybrane godziny i podpisuje je. Znajdziesz go TUTAJ.



Inny ciekawy zegar online pozwala na wpisywanie danej godziny cyfrowo i sprawdza, czy jest ona poprawna. Znajdziesz go TUTAJ.



Uczniowie grają też w parach lub trójkach w grę planszową. Jeśli źle odczytają godzinę, wracają na wcześniejsze pole. (source)


Najwięcej emocji wzbudza jednak gra BANG ON TIME, w której uczniowie muszą kliknąć idealnie w daną godzinę. Link z grą rozsyłam również do rodziców, bo niektóre dzieci lubią ćwiczyć z tym zegarem w domu.

Zadanie domowe to najczęściej typowe worksheets, w których uczniowie podpisują godziny lub rysują wskazówki. Znajdziesz je na stronie http://www.teachingtime.co.uk/.




4 komentarze:

  1. 👍💟💕💙👌 super, ratuje mi to życie na jutro 💖

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim zdaniem języka najrozsądniej jest uczyć się w szkole językowej. Na rynku takowych nie brakuje. Ja, najprawdopodobniej zdecyduję się skorzystać z https://lincoln.edu.pl/krakow/jezyk-angielski/kursy-indywidualne/ gdyż oferuje kursy językowe dla ludzi o różnej znajomości języka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie czytanie godzin niby jest banalne, ale w szkołach językowych nie poświęca się na to jakoś bardzo dużo czasu i łatwo jest zapomnieć jak podać komuś godzinę. Ja chodzę do szkoły językowej którą tutaj wyszukałam - http://szkolyangielskiego.pl/, niby się tego uczyliśmy ale dzięki temu wpisowi przypomniałam sobie jak to się robi :)

    OdpowiedzUsuń