sobota, 2 kwietnia 2016

International Children's Book Day, czyli książka w roli głównej

2 kwietnia - co to oznacza dla moli książkowych? Obchodzimy dzisiaj Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci. Wykorzystajcie ten fakt na zajęciach. (P.S. 23 kwietnia jest Światowy Dzień Książki).

Gotowe karty pracy znajdziecie na Activity Village, a poniżej moje propozycje dla Was:
#SHELFIE
Tak, tak - dobrze przeczytaliście - nie selfie, a shelfie. To nowy trend na Instagramie. Zamiast swojej twarzy wstawimy zdjęcie swojej półki z książkami! Ewentualnie selfie+shelfie. Wpadłam na pomysł, aby poprosić uczniów w ramach zadania domowego o przyniesienie wydrukowanego zdjęcia swojej półki, a zadaniem klasy będzie odgadnięcie do kogo należy dany zbiór. Niestety jak się okazało nie tylko ja jestem tak pomysłowym nauczycielem ;-) Spójrzcie np. na poniższe zdjęcie! Gdybym w tym roku uczyła, to z pewnością bym zrobiła coś podobnego. Może Wam też się spodoba? Koniecznie wyślijcie mi zdjęcie Waszej tablicy, jeśli wykorzystacie ten pomysł :-)
http://www.hurstpierpointcollege.co.uk/libblog/wp-content/uploads/2014/02/DSCN0071.jpg
 Mystery Book
Zawińcie w brązowy papier kilka książek (z domu lub biblioteki szkolnej), a na papierze przyklejcie podpowiedzi o czym jest dana książka. Mogą to być słowa klucze. Zadaniem uczniów będzie odgadnięcie jaka książka została okryta papierem.
Nie zapomnijcie też o doborze odpowiednich książek dla swoich uczniów. Tutaj z pomocą przyjdzie Wam blog Marii z Let's Read in English
Mam nadzieję, że oficjalnie zostaliście zainspirowani! :-)

1 komentarz:

  1. Myśle, ze książki powinny towarzyszyć nam i naszym uczniom każdego dnia. Super, ze obchodzone sa tego typu święta jak święto ksiazki, żeby jeszcze bardziej uczulać innych na wartości jakie niesie ze sobą czytanie! W UK ostatnio obchodziliśmy WORLD BOOK DAY - tutaj to najbardziej popularne święto ksiazki. Kwiecień jest natomiast miesiącem czytelnictwa i promowania szkolnych bibliotek. Jak dla mnie to święto ksiazki mogłoby być obchodzone każdego dnia! Świetny jest ten pomysł z MYSTERY BOOK, choć sama go nigdy nie wykorzystałam, mysle ze warto spróbować by wzbudzić ciekawość i zaangażowanie dzieci a takze zachęcić ich do mówienia. SHELFIE - jak najbardziej! Superowy pomysł! Dziekuje rownież za wspomnienie bloga LET'S READ IN ENGLISH, do którego odwiedzenia serdecznie zapraszam wszystkich kochających anglojęzyczna literaturę dziecięca!

    OdpowiedzUsuń